Jednom Davno community
Advertisement

Mračna Kletva, također poznata kao i Tamna Kletva (Eng. Dark Curse) je kletva iz serije Jednom Davno. Prvi se put pojavljuje u prvoj epizodi prve sezone.

Mračnu Kletvu je na Začaranu Šumu bacila Zla Kraljica, zbog njene ljutnje na Snjeguljicu i druge junake. Kletva ih je sve odvela u Zemlju Bez Magije, gdje su svi zarobljeni u gradu zvan Storybrooke. Njihova sjećanja na prošle živote u Začaranoj Šumi su izbrisana, dok su svi dobili lažna sjećanja posljedicama Mračne Kletve. Ali, na kraju prve sezone, Emma Swan poništava kletvu, a tako i njene posljedice. Kasnije u seriji, Snjeguljica baci kletvu da sve iz Začarane Šume vrati u Storybrooke, u nadi da će pronaći Emmu i zaustaviti Zlu Vješticu sa Zapada. Treći put, u petoj sezoni, Kuka kao Mračnjak je bacio kletvu da se svi vrate u Storybrooke iz Camelota, gdje se može osvetiti Goldu sa svojim novim moćima.

Sastojci[]

Znani sastojci:[]

  • Vlasi kose onih sa najmračnijim dušama.
  • Srce onoga što najviše voliš.
  • Cvilidreta je kao sastojak koristio napitak prave ljubavi, koji je napravio od vlasi Snjeguljičine i Prinčeve kose. Ne zna se broji li se napitak kao sastojak jer bi kletva djelovala i bez njega.

[]

Ekstra sastojci:[]

  • Druga kletva koju je Snjeguljica bacila nije trebala svima izbrisati sjećanja, ali jest jer je Zla Vještica sa Zapada kao sastojak koristila kap napitka zaboravljanja, koja je djelovala na druge tako što je svima izbrisala sjećanja na tu godinu u Začaranoj Šumi. Kasnije je napravila protuotrov za nju, tako da se njoj ne izbrišu sjećanja. Ovu metodu je najvjerojatnije koristila i Zla Kraljica, jer jedino njoj nisu izbrisana sjećanja u prvoj kletvi.
  • Treća kletva koju je bacio Kuka nije trebala svima izbrisati sjećanja, ali jest jer je Emma koristila snovolovku tako da svima izbriše sjećanja na prošlih 6 tjedana u Camelotu.

Načini:[]

  • Zla Kraljica je za djelovanje kletve bacala sastojke u vatru.
  • Snjeguljica je za djelovanje kletve bacala sastojke u kotao.
  • Petar Pan je za djelovanje kletve bacao sastojke u Storybrookov Bunar Želja.
  • Kuka je za djelovanje kletve bacao sastojke u kotao.

Efekti[]

  • Svi koji su pod efektom kletve su premješteni u Storybrooke, grad u Zemlji bez Magije
  • Obrisana su sjećanja na njihov stari život u Začaranoj Šumi i zamijenjena su sa sjećanjima na njihov novi život
  • Neka magična stvorenja su pretvorena u obične ljude (Archie, vile, patuljci...)
  • Svi sretni završeci su oduzeti
  • U Storybrookeu je vrijeme zaleđeno i nitko iz Začarane Šume ne stari. Henry je rođen u Svijetu bez Magije i zato stari.
  • U Storybrooke ne može ući nitko tko nema porijeklo iz Začarane Šume. Kurt i Oven su mogli ući u Storybrooke samo zato što su već bili u teritoriju grada kad je on stvoren. Ingrid je ušla zato jer je od Šegrta dobila moćan svitak.
  • Nitko ne može pobjeći iz Storybrookea, jer će se u suprotnom nešto loše dogoditi.

Poništavanje Mračne Kletve[]

  • Gold je dizajnirao kletvu da se poništi ako Emma umre. (Jabuka Crvena kao Krv)
  • Emmina prava ljubav za Henryja je poništila Tamnu kletvu, a isto i Kletvu začaranog sna nad njim poljupcem na čelo. (Zemlja bez Magije)
  • Reginina prava ljubav za Henryja je poništila drugu kletvu. (Znatiželjna Stvar)
  • Okidač može poništiti efekte prve kletve brisanjem Storybrooka iz postojanja, ubijajući sve one koji se nisu rodili u Zemlji bez Magije. Jedini načini da se izbjegnu posljedice okidača jesu preseljenje u drugu zemlju ili poništavanje budućih posljedica kristala.
  • Ako Regina, izvorni bacač kletve uništi svitak kletve, kletva će se poništiti.

Zanimljivosti[]

  • Zeleni dim Mračne kletve se prikazuje u uvodnom isječku epizode Odlazak Kući.
  • Koncept začaranih srca nije postojao do sedme epizode u prvoj sezoni, tako da je Zla Kraljica bacila kletvu koristeći cijelo srce, umjesto zdrobljenog, kakvo se koristi u sljedećim Mračnim kletvama u seriji.

Produkcijske Bilješke[]

  • U originalnoj skripti Pilot epizode, Mračna kletva ne izgleda kao sivo-crni dim, nego kao zelena magla.
  • Za prvu su kletvu svi glumci mislili da će biti poništena na kraju cijele serije. (Tajne Storybrooka)
  • Andrew Chambliss je izjavio da je Camelot bio zaleđen u vremenu tijekom Tamne kletve.

[]

Greške[]

  • U epizodi Ono što najviše voliš, vidimo da kada Kraljica baci kletvu da je noć, ali u epizodi Kraljica Srca Cora baci zaštitne čini na nju i Kuku protiv Mračne kletve vidimo da je dan.
  • Kada se stanovnici Storybrooka vrate u Začaranu Šumu tijekom druge kletve, vidimo kako Princ nosi krvavu košulju jer je tijekom prve kletve ubijen, Regina nosi istu haljinu, dok Snjeguljica nosi ogrtač koji nije nosila kada je nastupila prva kletva (To je da se prekrije Ginniferina trudnoća u stvarnom životu), Belle nosi njenu žutu haljinu dok bi trebala nositi njenu zatvoreničku halju, Neal nosi svoje ruho u Začaranoj Šumi iako ga prva kletva nije pogodila i Kuka nosi svoju crnu odoru iako niti on nije bio pogođen prvom kletvom.

[]

Bilješke na Setu[]

  • Svitak kletve koji koristi Petar Pan je napisan kurzivom Latinskim alfabetom; iako je svitak preokrenut da izgleda više egzotično, zaokretanje slike ne otkriva ništa zanimljivo jer je teskt nerazumljivo napisan. (Nova Nigdjezemska)

[]

Advertisement